Obec Rakúsy
Obec Rakúsy

Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia

Kolaudačné rozhodnutie je dokument, ktorým sa presne určí, na aký účel a za akých podmienok sa môže stavba používať. Kolaudačnému rozhodnutiu predchádza kolaudačné konanie, ktoré zaháji stavebný úrad (ten čo vydal aj stavebné povolenie) na základe žiadosti staviteľa.Čiže po skončení realizácie výstavby alebo rozsiahlej rekonštrukcie je potrebné požiadať stavebný úrad o vydanie kolaudačného rozhodnutia, ak stavebný úrad od kolaudácie neupustil.

Doba na vydanie kolaudačného rozhodnutia stavebného úradu je do 30 dní odo dňa doručenia rozhodnutia, v obzvlášť zložitých prípadoch je to do 60 dní. Ak sa jedná o jednoduché prípady (najmä ak možno rozhodnúť na podklade dokladov predložených účastníkom konania) vybavuje sa návrh bezodkladne. Ak stavebný úrad nemôže rozhodnúť do 30, resp. 60 dní, je povinný o tom účastníka konania s uvedením dôvodov upovedomiť.

Po vydaní kolaudačného rozhodnutia je potrebné zabezpečiť zaevidovanie stavby alebo novostavby na obecnom či mestskom úrade. Na základe žiadosti potom mestský alebo obecný úrad vydá rozhodnutie o pridelení súpisného čísla. Kolaudačné rozhodnutie a rozhodnutie o pridelení súpisného čísla je následne potrebné pre správu katastra, ktorá si ho vyžaduje na zápis novostavby a stavby do katastra nehnuteľností.

Prílohy k návrhu:

  1. fotokópia právoplatného stavebného povolenia, právoplatného rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením
  2. list vlastníctva
  3. písomné splnomocnenie v prípade, že stavebník poverí na vybavenie žiadosti inú fyzickú alebo právnickú osobu
  4. opis a odôvodnenie vykonaných odchýlok od územného rozhodnutia a stavebného povolenia
  5. geometrický plán so zameraním stavby (nevyžaduje sa ak pri výstavbe nedošlo k zmene vonkajšieho pôdorysného ohraničenia stavby)
  6. stavebný denník
  7. rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia, súhlasy, posúdenia alebo iné opatrenia dotknutých orgánov štátnej správy, pokiaľ sú predpísané osobitnými predpismi
  8. ďalšie doklady, ak si ich stavebný úrad vyžiadal, napr.: doklady o splnení základných požiadaviek na stavby:
  9. doklady o vyhovujúcich výsledkoch predpísaných skúšok a doklady o overení vhodných stavebných výrobkoch v zmysle zákona č. 90/1998 Z.z.o stavebných výrobkoch v platnom znení
  10. doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke alebo iné práva k pozemkom a stavbám
  11. územné rozhodnutie
  12. doklad o energetickej certifikácii budovy v zmysle zák. č. 555/2005 Z.z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
  13. správny poplatok v zmysle zákona č.145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov

27.11.2015

 

Občan

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
28 29 30 1 2 3 4
1
5 6 7 8 9 10 11
1
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Mobilná aplikácia

mobilná aplikácia V-obrazeGoogle playApp store

Rýchly kontakt

Obecný úrad
Rakúsy 35
059 76 Rakúsy

Tel: +421/52 452 67 28

 

Predpoveď počasia

dnes, piatok 30. 10. 2020
mierny dážď 9 °C 4 °C
sobota 31. 10. silný dážď 10/4 °C
nedeľa 1. 11. jasná obloha 11/3 °C
pondelok 2. 11. slabý dážď 12/7 °C

Informácie e-mailom

Novinky e-mailom